خرید محصولات نسوز

خرید محصولات نسوز

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 309 | نویسنده : |

آجر نسوز ، آجر نسوز نیز نامیده می شود ، مواد نسوز متشکل از مواد معدنی غیر فلزی که در اشکال مختلفی برای استفاده در دماهای بالا ، به ویژه در سازه های مربوط به عملیات متالورژی و ساخت شیشه ، شکل گرفته اند. مواد اولیه اصلی برای آجر نسوز شامل شومینه ها ، به طور عمده سیلیکات های آلومینیوم هیدراته هستند. مواد معدنی با محتوای اکسید آلومینیوم بالا ، مانند بوکسیت ، دیاسپور و کیانیت. منابع سیلیس ، از جمله شن و ماسه و کوارتزیت ؛ مواد معدنی منیزیا ، منیزیت ، دولومیت ، فورستریت و الیوین ؛ کرومیت ، محلول جامد اکسید کروم با اکسیدهای آلومینیوم ، آهن و منیزیم. کربن به عنوان گرافیت یا کک ؛ و ورمیکولیت میکا. مواد اولیه جزئی عبارتند از زیرکونیا ، زیرکون ، توریا ، بریلیا ، تیتانیا و سریا و سایر مواد معدنی حاوی عناصر کمیاب زمین.

آجرهای نسوز در اثر فشار خشک ، گل سفت ، ریخته گری با گل نرم و فشار داغ مورد استفاده در ساخت آجرهای ساختمانی ایجاد می شوند. برخی مواد ، از جمله منیزیت و دولومیت ، نیاز به شلیک در کوره های دوار دارند تا قبل از اینکه مواد خرد شده و اندازه آنها به شکل نسوز ساخته و مجدداً ساخته شوند ، پخت و چگالی ایجاد کنند. مواد اولیه در کوره الکتریکی ذوب می شوند و پس از آن ریخته گری مذاب در قالب های مخصوص انجام می شود.

در تولید شیشه ، آجرهای نسوز بسیار سیلیسی ، متراکم و شومینه که به بلوک های شار معروف هستند ، در بخشی از مخزن که در تماس با شیشه مذاب است ترجیح داده می شود. آجرهای نسوز موللیت که از ماده معدنی کیانیت تهیه شده اند ، و همچنین آجرهای آلومینای ذوب شده دارای ماندگاری عالی هستند. هیچ یک از اینها نفوذ به شیشه را فراهم نمی کند و از نظر شیمیایی نسبتاً بی اثر است. آجرهای زیرکونیا نیز هیچ تخلخل و مقاومت زیادی در برابر حمله توسط شیشه مذاب ندارند.

https://www.dirgodazco.com/category/%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa/




می پسندم نمی پسندم

جمعه 27 ارديبهشت 1400 -16:20 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: